HTML

Egy dékánhelyettes sirámai (és örömei...)

A Faipari Mérnöki Kar oktatási dékánhelyettesének blogja - hátha valakit érdekel...

Friss topikok

  • bape73: Jó szerencsét! Tisztelt Dékánhelyettes Úr! Kár, hogy a blog aktivitása nagyon csekély, viszont ör... (2012.08.03. 23:09) Levelezősök vs. nappalisok
  • The Miz: Nekem szerencsére már 2. vizsgaalkalommal meglett méghozzá hármas jeggyel jutalmazott a tanár úr ... (2011.11.16. 18:28) Hogy lehet a Kánnárnál kettest kapni?
  • Kornyik Kálmán Faipari mérnök 2009: Csatlakozom az előttem szólóhoz. Dr. Hantos Zoltán Barátom az építési tanszéken szerintem tud segí... (2011.04.07. 23:02) Balekhét... grrrr!
  • LejoBaci(R): @bape73: Úgy néz ki, kicsit felpörögtek az események, így hamarosan születhet újabb bejegyzés is..... (2011.02.02. 10:03) A dékánhelyettes is emberből van...
  • aye davanita: Jó Szerencsét! Én pedig nem szeretném arra "kihegyezni" az álláspontomat, hogy "azok más idők volt... (2011.01.24. 22:09) Selmec, Selmec, sáros Selmec...

Linkblog

2009.06.12. 10:55 LejoBaci(R)

Vizsgaidő? Pont.

Ebben a félévben, többek között a kifutó képzések miatt, úgy esett, hogy 5 tárgyból is vizsgáztatnom kell (leszámítva a CV-s kurzusokat), összesen több mint 150 hallgatót. Én elég régimódi vagyok, szeretek szóban vizsgáztatni (főleg azért, hogy ne puskázza már folyton mindenki szét az agyát), ezért elég kevés embert tudok fogadni egy időpontban.

Namost, a probléma: pontosan hogy is írjon ki az ember vizsgákat ilyenkor? Az elmúlt évek tapasztalatai alapján én a következő szisztémát követem: azért, hogy minél több időpont közül lehessen választani, minden időpontot minden kurzuson meghirdetek, és, mivel tapasztalataim szerint rengetegen az utolsó pillanatban húzzák le magukat, elég nagy várólistát definiáltam, hogy emiatt ne maradjon lyuk a vizsgaidőpontokban.

Mi ezzel a probléma? A hallgatók szerint minden. Egyrészt kritizálják, hogy így a 12 fős vizsgaidőpontból adott tárgy hallgatóira átlagban csak 2-4 fő esik. (Hogy ezekből a vizsgaidőpontokból már eredetileg is volt vagy 12, amit azóta kb. 20-ra bővítettem, arról ilyenkor elfeledkeznek.) Másrészt - és ez tényleg gond - ha valaki várólistáról az utolsó pillanatban (előző reggel) bekerül, az hogy készüljön fel vizsgára?

Nézzük az alternatívákat! Ha minden kurzuson külön hirdetek meg vizsgákat, akkor igaz, hogy más hallgatók oda nem jelentkezhetnek fel, de akkor kurzusonként csak 3-5 vizsgaidőpont lesz (létszámtól függően). Az jobb? Ha pedig nem csinálok várólistát, akkor igaz, hogy nem fog senki az utolsó pillanatban, nagy meglepetésre bekerülni - de nem lesznek kitöltve a helyek.

Mi a megoldás? Jó kérdés. Én egy megoldást látok: ha a hallgatók kicsit felelősségteljesebben állnának hozzá a vizsgázáshoz, ha már 2-3 nappal a vizsga előtt felmérnék, hogy fel tudnak-e majd készülni, és még idejében lehúznák magukat, ha nem. (Persze, aki eleve egy fél napot szán egy tárgyra, annak ez nehéz...) Hát igen, az jó lenne, mégpedig nem nekem, hanem a hallgatóknak.

Sajnos arra nézve nincs jobb ötletem, hogy én mit tudnék csinálni, de ha valakinek van javaslata, akkor örömmel várom. Addig viszont nem tudok mást mondani: a selmeci szellem jegyében, a szakestélyek, nóták és egyéb hagyományok mellett arra is kellene ügyelni, hogy egymásnak ne tegyetek keresztbe...

(Megj.: eddig nálam még soha nem fordult elő, hogy valaki ne tudott volna levizsgázni, ha nagyon akart. Addig szoktam még újabb időpontokat kiírni, amíg van rá igény - és, ha kell, külön időpontban is fogadni diákokat. Amióta dékánhelyettes lettem, és egy kicsit elfoglalt, ez nehezebb, de igyekszem mindent megtenni.)

Szólj hozzá!

Címkék: vizsga felelősség várólista vizsgaidőpont


A bejegyzés trackback címe:

https://oktdh.blog.hu/api/trackback/id/tr341180627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása